Skön avtalshantering i Visma Tid

Säg hejdå till papperskaoset

Med Visma Tid får du en digital avtalshantering som gör att du slipper hitta på ett eget system för att hantera olika mappar, avtal, pärmar och papper.

Skärmbild från avtalshanteringen i Visma Tid.

Alla avtal i en enda digital bunt

Med ett smart avtalshanteringssystem som Visma Tid kommer många fördelar. Du får full koll på alla dina avtal och andra handlingar när du samlar alla avtalen på en digital plats och kan söka, filtrera och sortera som du vill. Du kan plocka fram dem när du vill och var du vill, både från datorn och från mobilen. Digital avtalshantering när det är som bäst.

Automatiska påminnelser

När du lägger upp dina avtalen kan du lägga till både avtalsperioder, bevakningsdatum och uppsägningsperioder. Du kan då välja att få automatiska påminnelser när avtalen är på väg att löpa ut eller det är dags att förnya avtalen.

Mobil som visar avtalshanteringen i Visma Tid.

Digital avtalshantering med e-signering

Slipp posta avtal fram och tillbaka som ibland kräver både en och två påminnelser. Med digital avtalshantering skickar du dina dina avtal och andra handlingar (t.ex. anställningsavtal!) som PDF-dokument till den som ska signera.

Du ställer enkelt in vem som ska ha behörighet till dokumentet, vem som ska signera och i vilken ordning. Avtalen är i säkra händer och dokumenten signeras med hjälp av BankID så att du kan vara säker på att det är rätt person som signerar.

Så funkar programmet – på 87 sekunder

Bli introducerad till programmen och de viktigaste funktionerna i vår film.

Flera mobilen som visar olika funktioner i Visma Tid.

Koll på avtalen i mobilen

Och du, du har alltid tillgång till alla dina avtal direkt i mobilen. Supersmidigt när du är ute på jobb och snabbt behöver dubbelkolla något i ett avtal eller behöver diskutera avtalet med din kund. Digital avtalshantering i mobilen, liksom. För mobilen har du ju alltid nära till hands. (Oftast iaf.)

Tidrapporteringssystem

Visma Tid Smart

229 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.

  • Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
  • Projekthantering
  • Fullfjädrad app
  • Enkel uppföljning

Projektplaneringsverktyg

Visma Tid Pro

389 kr/mån

Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.

Allt från Tid Smart

  • Komplett projekthantering
  • Verktyg för planering av din personal
  • Överblick över hela säljprocessen
  • Offerter med digital signering
  • Lagra dokument digitalt
  • Budget, uppföljning, utvärdering och analys

Visma Tid
Smart
Pro

Tidrapportering

Attest

Enkel attestering med möjlighet till attestering i flera steg; projektledaren attesterar tiderna på sina projekt och attestansvariga attesterar tiderna för sina medarbetare.

Flexbank

Tidsaldot justeras automatiskt om du arbetat mer eller mindre än du skulle ha gjort och programmet håller koll på detta via tidbanken.

Frånvaro & frånvaro i period

Enkel hantering oavsett om du registrerar frånvaro per dag eller under en period.

Interntid & arbetsmoment

Allt som registreras i programmet behöver inte ske via projekt, därför erbjuder Visma Tid bra flöden för att hantera interna registreringar och moment.

Intranät

Via flödet Nyheter & rutiner blir delningen av intern information en barnlek!

Kvitto & företagsinköp

Registrera inköp som gjort för projektets räkning för att få korrekta kostnader samt underlag för löne- och fakturaunderlag. Självklart finns det även möjlighet att få ut bokföringsunderlag för dessa för att förenkla bokföringen.

Körjournal

Slipp en manuell journal i tjänstebilen! I Visma Tid sammanställs informationen direkt systemet utifrån de registreringar som görs på bilen.

Lönetillägg & ersättningar

Ob-ersättning och jour-risktillägg registrerar medarbetaren snabbt och enkelt.

Maskin & utrustning

Missa inte att ta betalt för maskintiden! Du registrerar tiden som maskinen använts och blir på det sättet automatiskt underlag för vidare fakturering.

Milersättning lön

Den anställde registrerar de sträcka som de kört och hamnar automatiskt på löneunderlaget.

Privata utlägg

Utlägg som den anställde ska få utbetalt för registreras enkelt via app eller webb och blir sedan underlag för löneutbetalningen.

Integration & samarbete

Fördelning projekt och resultatenhet till lön

Genom registreringarna som dina medarbetare gör får du enkelt fördelning av resultatenhet samt projekt.

Löneunderlag

Utifrån de tidsregistreringar och utlägg som dina medarbetare får du enkelt ut ett löneunderlag som du läser in till ditt löneprogram. Slipp manuella knapptryck och minska risken för fel!

Integration mot Visma eEkonomi eller Visma Administration

Genom den smidiga integrationen kan du enkelt få över information om fakturaunderlag eller andra ändringar som du gör i kontakt eller projektregister.

API-integration

Vi har massor av integrationsmöjligheter.

Samarbete med redovisningsbyrå (partnerportal)

Din byrå har möjlighet att skapa en kostnadsfri partnerportal som gör det möjligt för er att enkelt samarbeta på den nivå som passar er!

Projekt & fakturering

Debitering

Debitera enkelt kunden för tiden och övriga kostnader i projektet. Du får full överblick över vad som är debiterbart och ej debiterbart och kan följa upp så att det läggs tid på rätt saker.

Elektronisk signering av dokument

För de filer du laddar upp på projektet erbjuder vi e-signering så att du enkelt kan skicka dessa till kund. Självklart finns det möjlighet för signering via bankid för extra säkerhet. Du följer signeringsflödet hela vägen, kan följa upp om dokumentet inte signeras och skicka påminnelse om signering inte genomförts.

Fakturering med fastpris, löpande fakturering & flexibel prissättning

Välj den prissättning som passar dig! Arbetar du med fastpris kan du enkelt välja om allt ska ingå i fastpriset eller om ex utlägg ska debiteras separat. Välj om du vill sköta prissättningen genom generella prislistor eller via prissättning per aktivitet eller medarbetare.

Materialåtgång

Håll koll på hur mycket material du använt på projektet för att hålla koll på kostnaden samt få underlag till fakturering mot kund.

ÄTA (bygg)

Möjlighet att skapa ÄTA-projekt för att särskilja dessa från ursprungsprojektet. Du kan dessutom välja om du vill följa upp det enskilda ÄTA-projektet eller alla projekt som ligger under ett samlingsprojekt.

Planering & uppföljning

Budget/Kalkyl

Möjlighet att skapa ekonomisk budget i flera versioner för att följa upp projektet hela vägen. Gör en kalkyl för arbetade timmar totalt, per deltagare eller per aktivitet, genom att lägga till varningar kan du även få en upplysning om rapporterade timmar överstiger ett visst antal.

Standardrapporter

Med våra rapporter blir din uppföljning enklare och du har full översikt för att underlätta projektredovisningen.

Analysverktyg

Med vårt analysverktyg kan du enkelt analysera tiden efter dina behov. Filtrera fram det som är intressant för din verksamhet och skapa mallar om det är analyser du vill göra varje månad.

Projektplanering via uppgifter och checklistor

Använd de smarta uppgiftstavlorna som bygger på Kanban-metoden och få total överblick över uppgifterna inom projektet. Ha full koll på att allt löper på enligt plan och följ upp varje uppgift genom estimat och nedlagd tid.

Samlingsprojekt

Genom att arbeta med samlingsprojekt följer du enkelt upp flera projekt gemensamt både när det gäller lönsamhet, tid och uppgifter.

Säljstöd och offertverktyg

Hantera allt från första kontakt till offert och genomfört uppdrag! Säljtavlan ger dig full överblick över dina affärer och du riskerar aldrig att något faller mellan stolarna! Signering av offerten kan självklart ske elektroniskt och när det blir en affär skapar du enkelt ett projekt utifrån affärsmöjligheten.

Resursplanering

Slipp exceldokument när du ska planera dina resurser! Genom vår resursplanering får du fullständig överblick över beläggning och dina anställdas tid.

Avtalshantering

Ditt eget digitala arkiveringsskåp där du har allt samlat på ett ställe oavsett om det rör interna eller externa avtal. Du kan enkelt lägga till ett bevakningsdatum för att få en påminnelse på din startsida om avtalet behöver förnyas och signeringen av avtalet sker digitalt och enkelt.

Integrationer & tillval

Visma eEkonomi Fr. 139 kr/mån Fr. 139 kr/mån
Visma Administration Fr. 448 kr/mån Fr. 448 kr/mån
Påminnelse via sms 1 kr/per sms 1 kr/per sms
E-signering av dokument Fr. 16 kr/st Fr. 16 kr/st
Kvittotolkning 99 kr/mån 99 kr/mån

Mobilapp

iOS och Android

Via den smarta appen kan du snabbt och enkelt registrera dina tider och utlägg var som helst, när som helst.

Språkstöd för engelska i appen

Appen finns tillgänglig på engelska vilket gör den lättanvänd oavsett vilket språk som föredras.

Prova gratis

Prova ett komplett system för tidrapportering med app gratis. Du får vår tidrapportering-app när du köper Visma Tid Smart eller Pro.

Prova Visma Tid gratis

Snacka med oss

Vi visar gärna tidprogrammets fiffiga funktioner och smarta finesser. Boka gratis rådgivning med en av våra säljare för att hitta den lösning som är tiptop för ditt företag!

Boka gratis rådgivning

Fler funktioner i vårt avtalshanteringssystem som vi bara måste nämna

Körjournal, förmånsbil & traktamente

Du kan fylla i körningen med företagsbilen och ange hur många mil av resan som ska faktureras till kund eller läggas på lönen. Du kan också ta ut körjournaler och få en överblick på hur mycket bilen används för tjänstekörning.

Jobba med attest

Säg hej till superenkelt attestflöde. Du ställer in vem som ska attestera eller om anställda gör det själva. Busenkelt! Och du kan vara säker på att allt går igenom rätt attestflöde innan det faktureras eller betalas ut på lönen. 

Snabba löne- & fakturaunderlag

När tidrapporter, resor och utlägg är godkända exporterar du enkelt ett färdigt löneunderlag till Visma Lön Smart eller fakturaunderlag till Visma eEkonomi. Du slipper skicka påminnelser, räkna på postit-lappar eller dubbelkolla anställdas tidrapport. 

Artikelregister & prislistor

Systemet har redan de vanligaste artiklarna som tid, material, tillägg, maskiner och utrustning samt resa och traktamente. Du kan justera priser på artiklar och ange om de endast ska gälla specifika kunder eller projekt. Du kan även enkelt importera artikelregister från andra system.

För dig som redovisningsbyrå

Om du har kunder med behov av tid- och projekthantering kan du enkelt samarbeta med dem i Visma Tid Smart via partnerportalen i programmet, helt kostnadsfritt. Skapa ett testkonto och välj “Redovisningsbyrå” för att få tillgång till partnerportalen och börja ert digitala samarbete direkt.

Kontakta oss

Maria Johansson, Visma Spcs
Maria Johansson, Visma Spcs

Kan vi hjälpa dig?

Vill du veta hur Visma Tid kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Demon är helt kostnadsfri och vi visar programmet och de smartaste funktionerna.

Alltid med Visma Spcs