Molnbaserat affärssystem för småföretag från Visma Spcs

Bygg ihop en vardag med skön koll

Affärssystem

Alla delar hänger ihop - i ett affärssystem

Låt oss ge dig känslan av att du styr ditt företag och inte tvärtom. Visma Spcs affärssystem låter dig ta över kontrollpanelen och effektivisera jobbet. Ett smart affärssystem där du bestämmer spelplanen och sätter reglerna. Sen sköts det mesta av jobbet automatiskt, så att du får mer tid över till att fokusera på det som är din företagspassion. Sätt dig i förarsätet, vi ger dig spakarna. Nu kör vi!  

Ett affärssystem – betala för det du använder

Ett prisvärt molnbaserat affärssystem där du plockar ihop de bitarna du vill ha och betalar för det du behöver. Välj fritt bland bokföring, fakturering, lön, deklaration, tid- och projekthantering. Du kan också välja bland massor av tilläggsprogram från andra leverantörer, som kan kopplas på. 

Du behöver inte ens veta själv vad du behöver, utan beskriv dina behov och vad du vill effektivisera så föreslår vi den smartaste kombinationen för dig.

Komplett affärssystem anpassat för dig

Visma Spcs Affärssystem

Snacka med oss för att hitta din kombination. Du betalar bara för det du behöver.
  • Bokföring & fakturering
  • Tid- & projekthantering
  • Lön
  • Skatt & Bokslut
  • Hundratals integrationer
  • ... och mycket mer
  • 30 dagars öppet köp30 dagars öppet köp
  • Gratis supportGratis support
  • Din data är säkerDin data är säker
  • Följer alla lagar & reglerFöljer alla lagar & regler
Molnbaserade affärssystem från Visma Spcs fick toppbetyg.

Populäraste affärssystemet för småföretagare

Visste du att våra affärssystem tillhör de populäraste alternativen för småföretagare under 2023. Det visar en kartläggning som jämförelsesajten Business With har gjort. Så nu vet du!

Och det som gör ditt affärssystem fulländat 

Våra system samarbetar perfekt med massor av smarta tillval och integrationer. Vi har till exempel kopplingar till din bank, system för digital fakturering eller lagerhantering. Bra va?

Se alla tillval och integrationer

Ett riktigt affärssystem som anpassas efter just din bransch.

alt-text

Hantverkare

Många av våra kunder är byggföretag. De brukar behöva tänka på att ha ett affärssystem där de kan registrera saker som tid, materialåtgång och resor. Det ska vara lätt att offerera och fakturera, och löneutbetalningarna ska synka med tidsredovisningen. Att kunna vara flexibel och mobil och lösa saker i appen känns också viktigt när du jobbar som hantverkare.

alt-text

E-handel

För dig som behöver ett affärssystem för e-handel är förstås webshop och lagerhantering en central del. Det blir allra smidigast om du kan sy ihop dessa i ett system så att du kan skicka ut e-faktura, betala ut lön och deklarera - det har vi en lösning på.

alt-text

Konsult

Som konsult är tiden A och O. Du kan behöva tänka på att ha ett affärssystem där det går att registrera all den tid du lagt ner på jobb åt kund och planera din och din personals tid. Det ska vara lätt att fixa reseräkningar, och löneutbetalningarna ska synka med tidsredovisningen.

alt-text

Retail/butik

Vi har en lösning som passar allt ifrån dig som driver butik inom bilhandel till livsmedel. För dig inom retail brukar lagerhanteringen vara en central punkt i administrationen, därför har vi satsat hårt på att ta fram ett av marknadens bästa lagersystem, som går utmärkt att kombinera med våra andra program.

Vanliga frågor om Vismas affärssystem för småföretag

Oavsett vilken leverantör du byter ifrån så hjälper vi dig att hitta en skräddarsydd lösning hos oss. Vi hjälper även med implementeringen, integrationen mellan diverse system och tredjepartslösningar samt överflytten av data. Samtidigt får du också en genomgång i ditt nya affärssystem. Detta är givetvis gratis när du vill köpa nytt affärssystem från oss.

Ett affärssystem, på engelska ERP (Enterprise Resource Planning), är ett system som innehåller flera olika funktioner som kan integreras med andra IT-system. Syftet med affärssystemet är att hantera företagets information, ekonomistyrning och administration.

Ett ERP-system har ofta flera moduler som innehåller stöd för order- och lagerbehandling, bokföring, kund- och leverantörsreskontra, resursplanering, produktionsplanering, inköp, personal- och löneadministration samt tidsredovisning.

Vi går tillsammans igenom hur din verksamhet ser ut i dag och kommer fram till vilken lösning som passar just ditt företag bäst. Det lönar sig att göra lite research på egen hand, till exempel att kartlägga var flaskhalsarna i verksamheten finns – manuella processer som står i vägen för ökad produktivitet. Detta blir ditt underlag som du kan använda för att hitta rätt sammansättning av modulerna i ditt nya affärssystem.

Hos oss betalar du inte för en lösning som innehåller mer funktionalitet än vad du har behov av, snarare ska de funktioner du behöver vara så vassa och nära din verksamhet som det är möjligt. 

Som kund i vårt molnbaserade affärssystem ingår support gratis. Du måste heller inte betala extra för uppdateringar med ny funktionalitet. 

Ett bra och modernt affärssystem bör garantera att du får hjälp när du behöver den, men lika viktigt är det att du har ett affärssystem som alltid är uppdaterat enligt gällande lagar och regler.

Vissa leverantörer delar upp support och underhåll på två separata fakturor med olika innehåll. Hos oss ingår support i abonnemanget!

Beroende på hur komplexa dina behov är så kan du behöva skräddarsy ett affärssystem en hel del. Det är också tanken, men det innebär ju såklart även att man kan behöva hjälp med implementeringen för att få allt att lira. Du kan vara trygg med att vi hjälper dig hela vägen!

Många verksamheter väljer att outsourca delar av eller hela redovisningsjobbet till en redovisningsbyrå. Anledningen är enkel, speciellt bland mindre företag; du kan spara tid och arbete som du hellre lägger på din kärnverksamhet. Däremot blir det såklart en ökad kostnad jämfört med om du själv sköter bokföring, löner och redovisning.

Oavsett om du avser att sköta det mesta själv eller vill lägga ut det administrativa delvis eller helt på en byrå, kan du vara säker på att det finns en gedigen uppsättning av partners till Visma Spcs du kan använda. Dessa redovisningskonsulter är vana att arbeta i våra molnbaserade produkter. 

Det är svårt att sätta ett listpris, eftersom varje företags behov är unikt. Samtidigt vågar vi lova att vi står oss väldigt bra prismässigt på marknaden! Snacka med oss så hjälper vi dig hitta rätt.

Till skillnad från merparten av de olika affärssystem på svenska marknaden, som främst riktar sig till stora företag, är Visma Spcs affärssystem anpassat för småföretag. Detta innebär att du hos oss inte behöver betala onödigt mycket för funktionalitet du kanske inte behöver. Samtidigt vet du att du kan köpa till fler moduler, som exempelvis lager, CRM eller logistik, i takt med att behoven växer i företaget. 

Kontakta oss om affärssystem

Osäker? Vi hjälper dig att välja nytt affärssystem!

Vi hjälper dig att sätta ihop ett smart affärssystem där du får mycket för pengarna. Just det du behöver för att lösa ditt vardagspussel.

Snacka med oss
30 dagars öppet köp

30 dagars öppet köp

Testa affärssystemet i lugn och ro innan du bestämmer dig. Givetvis får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Gratis support

Gratis support

Gratis support via telefon och chatt. I vårt forum får du dessutom hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.

Din data är säker

Din data är säker

Vårt affärssystem är säkerhetsklassat enligt ISO 27001 för att skydda din data mot intrång.

Följer alla lagar & regler

Följer alla lagar & regler

Vare sig det handlar om GDPR, bokföringslagen eller deklaration är du trygg med vårt affärssystem