Kontakta oss

Vi finns här om du behöver mer information, svar på någon fråga eller om du vill ha ett nytt ekonomiprogram.

Försäljning

Har du precis startat företag? Eller vill du kanske ha ett nytt ekonomiprogram? Våra säljare guidar dig.

Kontakta försäljning

Support

Är du redan kund hos oss och behöver hjälp i ditt program? Vår support finns här för dig via chatt, forum och telefon.

Kontakta supporten

Avtal & abonnemang

Om du har frågor eller vill göra förändringar i dina avtal och abonnemang hjälper vi gärna till. 


Kontakta avtal

Försäljning


Vi guidar dig om du behöver ett nytt ekonomiprogram. Här hittar du kontaktuppgifter och öppettider till vår försäljningsavdelning.

Öppettider:

Måndag - Fredag 8-17

Försäljning Redovisningsbranschen


0470-70 61 60

byra.spcs@visma.com

Chatta direkt

Support


Behöver du hjälp i ditt program? Vi finns här för dig.

 

Avtal & Abonnemang


Självbetjäning

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt själv säga upp ditt serviceavtal här. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Här kan du också hämta en fakturakopia vid behov.

Du kan även registrera fler företag för att använda våra internettjänster. Gäller både för redovisningsbyråer och företag.

Gå till självbetjäning


Kontakta vår avtalsavdelning

Öppettider, telefon:

Måndag - Fredag 9-15

Ring oss på 0470-70 62 50

Öppettider, chatt:

Måndag - Fredag 8-17

Chatta direkt

Här har vi samlat alla vanliga frågor och svar kring avtal och abonnemang.

Hur avslutar jag Storegate Backup?

Här hittar du instruktioner för att avsluta tjänsten Storegate Backup.

1. Logga in på vismaspcs.se

2. När du har loggat in kommer du till en sida där du ser de tjänster som är tillgängliga för den inloggade användaren.

3. Vill du ladda ner filer som är sparade i Storegate Backup klickar du på ikonen för Storegate Backup, som du hittar en bit ned på sidan. Då kommer du till tjänsten och kan ladda ned filerna.

4. För att avsluta tjänsten fäller du ned menyn längst uppe till höger. Här ser du vilket företag det gäller och följande menyval:

Min användarprofil
Företagsinställningar
Användare
Fakturainformation
Ge supportåtkomst

Välj alternativet Användare.

5. På sidan över användare klickar du på den användare du vill avsluta tjänsten för. En ny sida öppnas, på den finns detaljinformation om användaren och längst till höger finns kompletterande tjänster. 

6. Ta bort bocken vid tjänsten Storegate Backup.

Du kommer få ett meddelande som säger "Alla filer i Storegate Backup kommer att raderas". Om du klickar "Ta bort" kommer kontot att avslutas. Denna åtgärd kan inte ångras, om några filer som ligger i tjänsten ska sparas är det mycket viktigt att du har laddat ned filerna enligt punkt 3 ovan.

7. Tryck på Spara nere till höger.

Jag vill uppgradera till en större variant av Visma eEkonomi, hur gör jag?

Logga in i ditt program, klicka på Appar & Tillval i vänstermenyn. Välj sedan Uppgradera eEkonomi för att läsa om de olika varianterna och uppgradera ditt program.

Var kan jag läsa om och köpa tillval i Visma eEkonomi?

Logga in i ditt program, klicka på Appar & Tillval i vänstermenyn. Här kan du läsa om och köpa de tillval som passar till din variant.

Jag har en fråga om mitt avtal

När måste jag säga upp mitt avtal?
Serviceavtalet ska sägas upp innan den nya avtalsperioden startar. I annat fall förlängs avtalet automatiskt med ytterligare en period. Avtalsperioden ser du på din senaste faktura från oss.

Kan jag överlåta min programlicens?
Vill du flytta din programlicens till ett annat organisationsnummer behöver vi ett skriftligt underlag signerat av en firmatecknare. Kontakta oss för mer information så skickar vi en länk till formuläret.

Kontakta oss

 

Kan jag använda mitt program utan serviceavtal?
Läs mer om vad som gäller för just ditt program här.

Jag har en fråga om min faktura

Hur gör jag för att få min faktura elektroniskt eller som e-post och slippa fakturaavgiften?
Med en enkel inställning kan du ta emot dina fakturor elektroniskt, hjälpa miljön och slippa fakturaavgiften: Så här gör du »

Jag har anmält att jag vill ha min faktura via e-post, men jag kan inte se att jag har fått någon?
Avsändare för mejl med fakturor från oss är noreply@inexchange.se.

Vi vill tipsa dig om att lägga den e-postadressen i din adressbok för att försäkra dig om att dina fakturor hamnar direkt i din inkorg.

Om du saknar en faktura som du tycker att du borde ha fått, kan den ha hamnat i mappen för skräppost.

Jag behöver en kopia på min faktura
Du kan hämta en kopia här, det krävs att du är inloggad.

Kontakta oss

Jag vill ändra min adress

Här kan du som administratör logga in på vismaspcs.se och ändra din adress under Företagsinställningar.

Eller lägg ett ärende till oss här.

Kontakta oss

 

Jag vill ändra inloggning/administratör till Mina Tjänster

Hur byter jag adminstratör?
Har din användare rollen Administratör kan du administrera användare.

Om du är registrerad som Administratör på vismaspcs.se har du rättighet att lägga upp nya användare och administratörer. 

Logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Välj ditt företag uppe till höger och klicka på Användare, sedan Skapa användare och lägg upp din medarbetares e-postadress och välj vilka behörigheter han/hon ska ha på vismaspcs.se. Ett mejl skickas till användaren med information om hur man aktiverar kontot.

Finns användaren redan registrerad klicka på pennsymbolen bredvid användaren och välj Administratör och klicka Spara.

Hur gör jag om administratören inte finns kvar på företaget?

Som behörig firmatecknare kan du smidigt byta administratör på Mina Tjänster. Gör så här:

1. Säkerställ vem som är firmatecknare på ditt företag
2. Firmatecknaren fyller i och signerar via sitt Bank ID –  klicka här för att komma till formuläret. Alternativet är att du skriver ut denna blankett för manuell underskrift. 
3. När vi fått firmatecknarens underskrift ändrar vi administratör enligt dina önskemål.

Glömt lösenord?
Har du glömt ditt lösenord eller inte kommer vidare på din redan registrerade e-postadress? Väljer du glömt lösenord.

Klicka på glömt lösenord och en aktiveringslänk skickas till din registrerade e-postadress. Med en giltighetstid på 15 minuter.

Jag vill returnera/ångra köp

För oss på Visma Spcs är det viktigt att du som kund är nöjd med oss samt våra produkter och tjänster. Därför ger vi dig nöjd kund-garanti. Nöjd kund-garantin gäller i 30 dagar efter inköpet och för program och tjänster som hanterar bokföring, fakturering, löner eller redovisning. Om du vill utnyttja nöjd kund-garantin är du välkommen att kontakta oss.

 Kontakta oss

Jag vill säga upp mitt avtal/abonnemang

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt meddela oss här om du vill säga upp ditt serviceavtal. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Självbetjäning

Avvikande öppettider

Under vardagarna finns vi tillgängliga för dig. Vårt supportforum är alltid öppet!

Följande fredagar öppnar supporten kl 8:

30 oktober
20 november


Dagen före följande dagar har vi
öppet kl 8-13:

Midsommarafton
Alla helgons dag
Julafton 
Nyårsafton

När följande inträffar en vardag har vi
öppet kl 8-13:

Trettondagsafton
Skärtorsdagen
Valborgsmässoafton