Avtal och abonnemang

Här kan du hantera dina avtal och abonnemang eller hitta svar på fakturafrågor. Via självbetjäningen kan du meddela oss om du vill säga upp ditt serviceavtal eller begära ut en fakturakopia från oss. Vill du byta administratör eller har du fakturafrågor? Längre ner på sidan hittar du svar på vanliga frågor kring dina avtal hos oss.

Välkommen till självbetjäningen

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt meddela oss här om du vill säga upp ditt serviceavtal. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Säg upp ditt serviceavtal

För dig som vill säga upp ditt serviceavtal hos Visma Spcs

Säg upp serviceavtal

Begär en fakturakopia

För dig som behöver en extra kopia på en faktura

Begär fakturakopia

Registrera dina företag

För dig som använder dina digitala tjänster på flera företag

Registrera företag

Byta administratör

Behöver du byta administratör och undrar vad du ska göra?

Läs mer


 

Säg upp och inaktivera digitala tjänster

Här hittar du information om hur du säger upp och inaktiverar Vismas digitala tjänster.


Vanliga frågor

Hur byter jag administratör?
Om du är registrerad som Administratör på vismaspcs.se har du rättighet att lägga upp nya användare och administratörer. 

Logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Välj ditt företag uppe till höger och klicka på Användare och tjänster, sedan Skapa användare och lägg upp din medarbetares e-postadress och välj vilka behörigheter han/hon ska ha på vismaspcs.se. Ett mejl skickas till användaren med information om hur man aktiverar kontot.

Finns användaren redan registrerad går du in på den personen och ändrar roll till Administratör vid Roll i Mina tjänster. Klicka på Spara.

Hur gör jag om administratören inte finns kvar på företaget?

Som behörig firmatecknare kan du smidigt byta administratör på Mina Tjänster. Gör så här:

1. Säkerställ vem som är firmatecknare på ditt företag
2. Firmatecknaren fyller i och signerar via sitt Bank ID –  klicka här för att komma till formuläret.
3. När vi fått firmatecknarens underskrift ändrar vi administratör enligt dina önskemål.

Glömt lösenord?
Har du glömt ditt lösenord eller inte kommer vidare på din redan registrerade e-postadress? Väljer du glömt lösenord.

Klicka på glömt lösenord och en aktiveringslänk skickas till din registrerade e-postadress. Med en giltighetstid på 15 minuter.

Byte av e-postadress
För att ändra din e-postadress på vismaspcs.se loggar du in med din gamla e-postadress och byter till den nya e-postadressen genom att klicka på företagsnamnet uppe till höger. I menyn väljer du sedan Min användarprofil.
Finns din e-postadress upplagd på fler kundnummer slår ändringen igenom på samtliga konton. Ska ändringen endast gälla för ett företags konto, väljer du istället Användare i menyn och sedan Skapa Användare.  

Har du fått din faktura levererad som efaktura in i ditt program?
Kontrollera i ditt Visma eEkonomi eller Administration.

Jag har anmält att jag vill ha min faktura via e-post, men jag kan inte se att jag har fått någon?
Avsändare för mejl med fakturor från oss är [email protected].

Vi vill tipsa dig om att lägga den e-postadressen i din adressbok för att försäkra dig om att dina fakturor hamnar direkt i din inkorg.

Om du saknar en faktura som du tycker att du borde ha fått, kan den ha hamnat i mappen för skräppost.

Hur gör jag för att få min faktura elektroniskt eller som e-post och slippa fakturaavgiften?
Med en enkel inställning kan du ta emot dina fakturor elektroniskt, hjälpa miljön och slippa fakturaavgiften: Så här gör du »

Fakturan för tjänster som du samarbetar med dina kunder i är från och med januari 2022 komprimerad och därmed smidigare att hantera än tidigare. 

Specifikationen över vilka av dina kunder som har genererat vilka kostnader hittar du numera under Mina tjänster. Vi har gjort specifikationen mer överskådlig än tidigare och den är även summerad per kund.

Du hittar specifikationen genom att gå till vismaspcs.se - klicka på Mina Tjänster - Logga in - välj Fakturainformation - klicka på fakturan. 

Under fakturainformation i Mina Tjänster finns två flikar, Redovisningsbyrå och Kund. På fliken Redovisningsbyrå hittar du som administratör din byrås egna kostnader och på fliken Kund hittar du dina kunders kostnader. 

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt meddela oss här om du vill säga upp ditt serviceavtal. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Har du ett pågående samarbete?

Både du och din byrå kan avsluta samarbetet och tjänsten. Gå till Mina tjänstervismaspcs.se Välj Samarbeten i menyn uppe i högra hörnet. Klicka på pennikonen till höger om den tjänst du vill avsluta samarbetet för och välj Avsluta samarbete. Välj även vad som ska hända efter avslutat samarbete, du kan välja olika alternativ beroende på tjänst. Bekräfta till sist genom att välja Avsluta samarbetet.

Kontakta oss


När måste jag säga upp mitt avtal?
Serviceavtalet ska sägas upp innan den nya avtalsperioden startar. I annat fall förlängs avtalet automatiskt med ytterligare en period. Avtalsperioden ser du på din senaste faktura från oss.

Kan jag använda mitt program utan serviceavtal?
Läs mer om vad som gäller för just ditt program här.

Här kan du som administratör logga in på vismaspcs.se och ändra din adress under Företagsinställningar.

Eller lägg ett ärende till oss här.

Kontakta oss

 

För oss på Visma Spcs är det viktigt att du som kund är nöjd med oss samt våra produkter och tjänster. Därför ger vi dig nöjd kund-garanti. Nöjd kund-garantin gäller i 30 dagar efter inköpet och för program och tjänster som hanterar bokföring, fakturering, löner eller redovisning. Om du vill utnyttja nöjd kund-garantin är du välkommen att kontakta oss.

 Kontakta oss

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt meddela oss här om du vill säga upp ditt serviceavtal. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Självbetjäning

Här hittar du instruktioner för att avsluta tjänsten Storegate Backup.

1. Logga in på vismaspcs.se

2. När du har loggat in kommer du till en sida där du ser de tjänster som är tillgängliga för den inloggade användaren.

3. Vill du ladda ner filer som är sparade i Storegate Backup klickar du på ikonen för Storegate Backup, som du hittar en bit ned på sidan. Då kommer du till tjänsten och kan ladda ned filerna.

4. För att avsluta tjänsten fäller du ned menyn längst uppe till höger. Här ser du vilket företag det gäller och följande menyval:

Min användarprofil
Företagsinställningar
Användare
Fakturainformation
Ge supportåtkomst

Välj alternativet Användare.

5. På sidan över användare klickar du på den användare du vill avsluta tjänsten för. En ny sida öppnas, på den finns detaljinformation om användaren och längst till höger finns kompletterande tjänster. 

6. Ta bort bocken vid tjänsten Storegate Backup.

Du kommer få ett meddelande som säger "Alla filer i Storegate Backup kommer att raderas". Om du klickar "Ta bort" kommer kontot att avslutas. Denna åtgärd kan inte ångras, om några filer som ligger i tjänsten ska sparas är det mycket viktigt att du har laddat ned filerna enligt punkt 3 ovan.

7. Tryck på Spara nere till höger.

Hittade du inte svar på din fråga?

Fyll i ditt ärende till oss på Avtal & Abonnemang. Om din fråga rör support i ditt program hänvisar vi dig till vår supportsida. Vill du säga upp ditt program kan du enkelt göra det högre upp på den här sidan. 

Fyll i ditt ärende till oss på Avtal & Abonnemang. Om din fråga rör support i ditt program hänvisar vi dig till vår supportsida. Vill du säga upp ditt program kan du enkelt göra det högre upp på den här sidan.