Är du vår nya Partner Account Manager

Vill du hjälpa våra återförsäljare mot framgång? 
Då har vi tjänsten för dig.

Som en del av teamet på Partner Sales har du inte bara ett stimulerande, varierande och utvecklande jobb. På köpet får du även ett gäng härliga kollegor som tillsammans med dig ser till att ge våra återförsäljare bästa förutsättningarna att lyckas.

Som Partner Account Manager har du ansvar för ett antal av våra största återförsäljare. Du har full koll på funktioner och styrkor med våra lösningar - framförallt de lite större varianterna Visma Administration 1000 och 2000. Du drivs av att hjälpa våra återförsäljare att lyckas genom att hjälpa dem i deras säljprocesser, följa upp uppsatta mål och tillsammans med dem hitta aktiviteter som gynnar vår gemensamma affär. Du arbetar i huvudsak på telefon och mail men är även ute hos våra partners, deltar på mässor och hjälper till att driva större affärer. I rollen ingår även direktförsäljning.

För att ha bästa förutsättningarna i en roll som Partner Account Manager vill vi att du:

  • Har god kunskap om hela vårt produktsortiment

  • Är genuint intresserad av försäljning och har förmåga att behärska försäljning via telefon, webb och live

  • Besitter god teknisk kompetens

  • Är vass på att läsa och ta människor

  • Är resultatorienterad

  • Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift

  • Gillar Starbuckskaffe (det är givetvis inget krav, vi ville bara att du skulle veta att vi har riktigt gott kaffe!)

Vårt kontor har bästa läget på I11 i Växjö. Vi tror du skulle uppskatta vårt trevliga och inkluderande arbetsklimat och ser fram emot att ha dig i vårt team!

Välkommen till Partner Sales

Partner Sales är en del av Customer Acquisition och våra strategiska kundresor och leds av Johan Nilsson. Du söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 3/6 2018. Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Nilsson, johan.f.nilsson@visma.com tel. 072-589 55 80 eller Erik Bergseth, erik.bergseth@visma.com 073-978 92 80.



Vill du arbeta rådgivande och hjälpa våra redovisningsbyråer till succé?

Våra program för redovisningsbranschen är enkla att använda. Men det händer att våra kunder då och då behöver lite extra hjälp. Därför har vi en nyckelgrupp på vår avdelning Customer Success som erbjuder våra byråer en högkvalitativ support.

Vi vill  erbjuda Sveriges redovisningsbyråer den absolut bästa rådgivningen.

Det går bra för oss, vår kundbas växer, vi behöver därför utöka och bli fler härliga medarbetare, utöver de stjärnor som vi redan har.

Vilka möjligheter innebär jobbet som rådgivare?

Du kommer dagligen att ha kontakt med avancerade användare av våra program. Främst via kanalerna chatt och telefon.

Våra redovisningsbyråer är en prioriterad kundgrupp som förväntar sig proffsig och engagerad vägledning.

Vi guidar, hjälper och säkerställer att våra kunder jobbar på smartaste sättet i sitt program.

Frågorna du ska lösa är såklart av varierande karaktär och våra kunder befinner sig i ett stort spann - från de mest traditionella till de helt digitala.

Vi erbjuder internutbildning där du lär dig produkterna och mycket annat som du behöver ha koll på för att kunna leverera en professionell rådgivning.

Som rådgivare har vi också ansvar för att säkerställa att våra kunder är medvetna om de olika lösningar vi har att erbjuda. Därför jobbar vi proaktivt med behovsanalyser, med syfte att säkerställa att kunderna jobbar på ett tidseffektivt och framåtsträvande sätt  - allt för att kunden ska bli så lönsam som möjligt. Vi vill bidra till att kunden får ut så mycket värde som möjligt av våra produkter och tjänster.

Nyfiken? Det borde du vara! Vem letar vi efter då?

Vi lägger stor vikt vid vem du är som person. Men det finns vissa saker som är meriterande.

Har du en bakgrund som ekonomiassistent/redovisningsekonom eller motsvarande så är det en stor fördel. Har du dessutom arbetat med löneadministration är det ett plus.

Då vår rådgivning sker via chatt och telefon så vill vi naturligtvis att du älskar och är bra på att kommunicera både via tal och skrift. Vi söker personer som är vana vid att jobba självständigt och som tar stort ansvar för sitt arbete, kanske du till och med driver eller har drivit eget företag?

Vidare vill vi att du har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt och brinner för att hjälpa andra människor.

Vi tror att du tycker om problemlösning och gärna testar nya sätt att möta utmaningar. Du är orädd och har viljan att lära dig mer, vilket innebär att du självständigt behöver söka ny kunskap. Vi tror på varje individs vilja och förmåga att utveckla sig.

Vi vill att du, precis som vi, älskar kundmötet, försäljning och företagande.

Är du intresserad? Skicka då in din ansökan men vänta inte för länge. Rekrytering till tjänsten sker löpande. Sista ansökningsdag är 31 maj. Skriv några rader och berätta om dig själv och varför du skulle vara grym hos oss på Customer Success, så vi får veta det. Bifoga gärna ditt CV. Har du några frågor går det bra att kontakta Ellenor Thwaites ellenor.thwaites@visma.com tel. 072-714 12 54.

Application Specialist inom löneområdet

Vill du vara med och arbeta med vårt nya webbaserade löneprogram?

Vi söker en medarbetare med hög lönekompetens som är nytänkande och vågar utmana det självklara.

Kort om oss på Visma Spcs

Vår övertygelse är att nya idéer och företagande är nycklar till en hållbar framtid. Vi förverkligar företagande. Vi ger människor förutsättningar att starta och driva sina egna företag. Låt oss vara ärliga, vi tror småföretagarens bästa vän är affärsidén, kunden eller medarbetaren – inte Visma Spcs. Men tack vare oss kan våra kunder fokusera på just det som faktiskt ger dem mening. Avgörande för att vi ska lyckas är såklart fantastiska medarbetare i en kreativ och inspirerande arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter och tjänsten

I rollen som Application Specialist så kommer du få jobba med både testning och problemlösning. Du kommer agera i gränslandet mellan våra kundrådgivare och vår Utvecklingsavdelning.

Du kommer behöva förstå nyttan med våra produkter och samtidigt triggas av de utmaningar som du kommer ställas inför.

Du kommer koordinera en av våra produkter ur ett Visma Spcs-perspektiv vilket innebär bland annat att prioritera och eskalera buggar, problem och förbättringsåtgärder till vår Utvecklingsavdelning. Du ansvarar även för proaktiv kommunikation med både kollegor och kunder.

Arbetsmiljön är internationell så det är viktigt att du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift. 

Vem är du?

Vi tror att du är nytänkande och gillar att ifrågasätta det självklara. Du är orädd och har viljan att lära dig mer, vilket innebär att du självständigt behöver söka ny kunskap. Du har praktisk erfarenhet av lönearbete och är väl införstådd i löneprocessen.

Som Application Specialist tror vi att du har dessa egenskaper

  • Nyfiken och kreativ

  • Strukturerad och ansvarstagande

  • Du ser till helheten där användarupplevelse och service är viktiga delar

  • Tar egna initiativ och uppskattar självständigt arbete.

Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 19 april 2018.

Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Jessica Svanberg, Customer Success Jessica.svanberg@visma.com, +46702962388 eller Katarina Pettersson, Customer Success Katarina.pettersson@visma.com, +46767221287


Varmt välkommen med din ansökan!



iOS and Mobile Applications Developer

Visma is looking for new superheroes!

Your main superpower is to simplify the everyday life for small businesses. We are looking for a hero with the skills to build awesome iOS applications. The app you will work with is built from the ground with modern technologies with performance and scalability in mind. Visma can offer challenging opportunities for skilled, ambitious and motivated heroes who love to develop products with good usability, high quality and are willing to understand the customer needs. You will work in the Visma R&D department that offers an inspiring environment with a wide variety of competence within the field. In this project you will work closely together with an international team in the Nordics. We have a very agile work process and modern collaboration tools for working in a distributed development team, where every team member will make a difference!

Wanted super powers

  • Relevant education or experience working as iOS developer

  • Good experience with Swift and Obj-C

  • Knowledge about the environment we work in: The full iOS SDK stack everything from GDC and Core Data to UIKit

  • Knowledge about the following frameworks is a HUGE bonus but not a requirement: ReSwift (Redux) PromiseKit, Swinject, Quick/Nimble.

  • Knowledge of TDD, design patterns and modern programming practice

  • Knowledge of principles for usability and interaction design

  • Knowledge of database modelling and development.

  • If you have experience from Mobile hybrid development with JavaScript is a plus, but not a requirement.

  • If you have experience from Android development with Java or Kotlin is a plus, but not a requirement.

  • Service oriented and self driven

  • Team focus and genuine interest in software development

  • Good spoken and written language skills in English

We will offer you

  • A creative working environment with the latest technologies and tools

  • Good opportunities for career development in a large international company

  • An exciting position in an international working environment (R&D community with 1000 employees).

  • Work in agile international teams with modern collaboration tools

  • Possibilities to learn new stuff and get support from your colleagues

  • The best coffee in town delivered to you by Starbucks :)

How to apply?

Sounds interesting? Don’t wait with registering! Recruitment takes place on a continuous basis. Last application date 20 May. 

Do you have any questions? Please contact Kristoffer Arlefur on +4672-531 37 92 or by mail kristoffer.arlefur@visma.com

Att jobba på Visma Spcs